Rapid City - Badlands NP - Mt Rushmore - Cody - Yellowstone NP - Grand Teton NP - Jackson - Salt Lake City - Arches NP - Moab - Canyonlands NP - Monument Valley - Page - Grand Canyon north rim NP - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Joshua Tree NP - Los Angeles / Santa Monica.



woensdag 25 augustus 2010

Dag 1: Ready for take-off!

Mijn vader had dit jaar weer de mazzel om ons op Schiphol af te mogen zetten en dat het dan 03:45 is maakt hem natuurlijk niks uit. Dank je pap! Het is natuurlijk vrij rustig rond dit tijdstip, dus voor we het wisten stonden we alweer achter de douane, op zoek naar mijn oom die werkt op Schiphol. We hebben op de vroege ochtend even gezellig wat gedronken en zitten kletsen. Vervolgens door naar de gate voor onze 1ste vlucht van vandaag (3 vluchten). De vlucht van Amsterdam naar Londen leek maar 10 minuten te duren. We waren beiden zo moe, dat we vrijwel meteen na het opstijgen in slaap vielen en vlak voordat het vliegtuig weer aan de grond stond, werden we weer wakker. Zo zie ik het ook graag op de vlucht van Londen naar Chicago! Verder verliep alles soepel op London Heathrow, er stond wel een lange rij voor de security waardoor het qua overstaptijd allemaal wat krap werd, maar uiteindelijk konden we in de rij alweer ademhalen, want onze vlucht naar Chicago was vertraagd met een uur. Omdat je dan toch staat te wachten let ik nog weleens op anderen en zag dat 2 kerels voor ons dezelfde stoelnummers als wij hadden op hun ticket. Zo nieuwsgierig dat ik ben even gevraagd welke vlucht zij moesten hebben, zo sociaal als dat ik ben vond ik 8,5 uur bij iemand op schoot toch iets teveel van het goede ;-).

De vlucht naar Chicago verliep prima, we hebben beiden 4 uur geslapen, dus bleven er nog ruim 4 over om onszelf te vermaken. Ik had vanochtend een leuk boek gekocht om te lezen, maar in het vliegtuig kwam het verhaal me wel erg bekend voor... Ach ja! Bij een uur vertraging bleef het trouwens niet, het werden er 2. Gelukkig hadden we 3 uur overstaptijd in Chicago en dat laatste uurtje hadden we dan ook echt nodig! Bij de rij van de security waren ze zo vriendelijk om ons voor te laten gaan, waardoor we het op een rennen moesten zetten want onze vlucht zou met 20 minuten al vertrokken zijn. Uiteindelijk ben ik een sprintje gaan trekken om te laten weten dat wij ook nog mee moesten op de vlucht. Dan komt die hardlooptraining nog goed van pas! Maar eind goed al goed, we konden mee en zijn na ruim 18 uur reizen aangekomen in Rapid City, alleen zonder onze koffers... Die staan nog in Chicago! Anyway, onze vakantie is begonnen en ik kan me een grotere straf voorstellen dan een nieuwe garderobe bij elkaar shoppen ;-).

Foto's volgen morgen, de internetverbinding werkt niet mee en ik heb geen geduld meer..!

4 opmerkingen:

  1. Goed dat jullie zijn aangekomen! Blijft toch altijd een heel nerveus gebeuren. Klote van de koffers, maar laat maar weten als ik een onderbroek moet opsturen! haha. Hopelijk verloopt de rest van de reis wat soepeler. Veel plezier!

    x tess

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat de koffers snel en volledig terecht komen. Nu hebben jullie het vliegen gehad en begint de echte reis. Geniet ervan!

    Groetjes Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie er zijn, die koffers komen wel goed!! moesten jullie in Londen nou ook je koffers opnieuw ophalen en inchecken of dat niet?

    Ben erg benieuwd.

    groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelooflijk, jullie reis begint in ieder geval al spannend!! Jullie zijn inmiddels vast al herenigd met de koffers (hoop ik)....Wel super hoor zo'n blog!! maar eh ik verwacht, als trouwe volger, natuurlijk nog heel wat meer sappige verhalen, dus kom maar op: let the show begin! ;) dikke kuss

    BeantwoordenVerwijderen