Rapid City - Badlands NP - Mt Rushmore - Cody - Yellowstone NP - Grand Teton NP - Jackson - Salt Lake City - Arches NP - Moab - Canyonlands NP - Monument Valley - Page - Grand Canyon north rim NP - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Joshua Tree NP - Los Angeles / Santa Monica.



vrijdag 3 september 2010

Dag 10: Nerves, heights and ropes!

En dan noemde ik gisteren 'a day full of extremes'... Dan weet ik niet wat het vandaag was! Wat een dag vol adrenaline! We zijn de dag begonnen met een 2,5 uur durende quad tour, helemaal top! Eerst moesten we (met name ik) even wennen om de quad onder de knie te krijgen en off we go offroaden! En nee dus, geen geasfalteerde wegen, maar zandwegen, hobbels, bochten langs een afgrond (two way), stenen, keien, hoogteverschillen, you name it! Het was een geweldig leuke ervaring! En aan het einde van de tocht waren we beiden gezandstraald, haha!

Een portie adrenaline was niet genoeg: voor de middag stond canyoneering op het programma. Dit is abseilen in een slot canyon. Eerst moesten we naar de canyons hiken en dat duurde zo'n 3 kwartier (praktisch zonder schaduw, pfff). Aangekomen bij het punt waar we gingen afdalen, begonnen de zenuwen toe te nemen. Chris kreeg acuut last van hoogtevrees en werd enorm zenuwachtig. Ik heb nog voorgesteld om te stoppen, maar hij wilde doorzetten! Topper! Maar hij werd zo zenuwachtig, dat ik er zelfs misselijk van werd... Chris ging in ieder geval voor mij, anders had hij niet meer naar beneden gegaan namelijk. Hij heeft het top gedaan! De volgende afdaling ging dan ook een stuk 'makkelijker'. Dit was echt een topervaring, maar ook verschrikkelijk (in)spannend! Ik vond dit een stuk enger dan bungeejumpen en is dan ook wel by far het engste wat ik ooit heb gedaan! Maar die adrenaline-rush die je achteraf hebt is onvergetelijk, net zo goed als deze hele dag!

Moe, maar voldaan, hebben we nog heerlijk in het zwembad gelegen en kunnen genieten van de sterrenhemel. Zo kennen wij die niet, geweldig mooi! Een prima afsluiter van vandaag... What a great day!

Foto's van vandaag:

















2 opmerkingen:

  1. HAHA die foto van jou waar je poseert! Hahaha! Gek! Hele vette foto's weer! & zooo stoer om lekker om zo een quad te rijden! Klinkt allemaal wel vermoeiend idd! Haha! Heb je geen foto's van dat abseilen? Ik wil bewijs zien! ;) Heel gaaf allemaal weer! Jullie doen echt zoveel leuke dingen! Veel plezier nog! Ik zal maandag vanaf Schiphol nog even een laatste keer op je blog kijken voor ik m'n internet moet uitzetten! =( Vanaf dan kan je me trouwens niet meer whatsappen he! Want daar heb ik internet voor nodig& die heb ik niet aanstaan tenzij ik in mn hotel wifi heb! Dus ik sms Chris dan gewoon wanneer we in het vliegtuig richting New York zitten (vanaf Londen) en wanneer ik aangekomen ben in New York! Oke!

    Kus! Heel veel plezier nog!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. onwijs leuk om jullie te volgen! Het ziet er allemaal erg gaaf uit en snap nu helemaal waarom je zo enthousiast was Chris. Geniet nog van alle leuke, spannende en mooie dingen! Foto's zijn trouwens erg mooi. D90 ??? Groetjes, Cindy.

    BeantwoordenVerwijderen