Rapid City - Badlands NP - Mt Rushmore - Cody - Yellowstone NP - Grand Teton NP - Jackson - Salt Lake City - Arches NP - Moab - Canyonlands NP - Monument Valley - Page - Grand Canyon north rim NP - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Joshua Tree NP - Los Angeles / Santa Monica.



zondag 5 september 2010

Dag 12: Memorable Monument Valley!

De planning hebben we een beetje aangepast om in een wat relaxter tempo verder te reizen. Na het ontbijt vanochtend zijn we nogmaals naar Arches National Park gereden om de Windows te bekijken. We hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat het morgen Labour Day is, en dat wordt een heel weekend gevierd. Het is dus druk op alle toeristische plekken! Er kwamen ook nog eens bussen met Japanse toeristen aan die alles, maar dan ook écht alles fotograferen. Ik vind het wel weer heel grappig om te zien hoe fanatiek zij te werk gaan. Maar zodra het dan ook te druk werd voor ons, besloten wij om richting Monument Valley te rijden.

Onderweg zijn we nog gestopt bij Mexican Hat: een rotsformatie in de vorm van een sombrero. Een vriendelijke Amerikaan vroeg welke camera ik had, zodat ik eventueel één van zijn filters kon gebruiken om nog mooiere foto’s te maken. Maar hij had het over draaien, donkerder worden… Nou, dat heb ik in mijn cursus nog niet gehad, dus volgens mij moet ik er heel stom bij hebben gestaan, haha! Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt richting Monument Valley, binnen een half uur waren we er al. Het waaide vrij hard, waardoor wij continu aan het zandhappen waren. Maar het uitzicht vanuit onze hotelkamer maakt een hoop goed: helemaal te gek! De foto’s van de 3 buttes zijn vanaf ons balkon gemaakt, wat een luxe hè? Dan nemen wij de zandkorrels die nu nog tussen onze kiezen zitten, graag op de koop toe!

Foto's van vandaag:













2 opmerkingen:

  1. Wauw!! Echt prachtig om te zien, echt gaaf om dat te kunnen meemaken en te doen.

    En leuk om jullie te volgen, jullie ondernemen echt veel.

    Heel veel plezier!

    Groetjes Ellen (collega van Chris)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk romantisch! Ontvangen jullie mijn smsjes/whatsapps wel? Ik krijg geen reactie!

    x

    Tess

    BeantwoordenVerwijderen