Rapid City - Badlands NP - Mt Rushmore - Cody - Yellowstone NP - Grand Teton NP - Jackson - Salt Lake City - Arches NP - Moab - Canyonlands NP - Monument Valley - Page - Grand Canyon north rim NP - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Joshua Tree NP - Los Angeles / Santa Monica.



donderdag 2 september 2010

Dag 9: Moab - Part 1: Arches by nature!

We hebben vannacht overheerlijk geslapen in een kingsize bed van een **** hotel! Ik was Chris zelfs even kwijt ;-). Maar toch vroeg op om vanuit Salt Lake City naar Moab te rijden, de hotelkamer hebben we even gelaten voor wat het was, prioriteiten stellen he?! Het enige waar ik in de planning geen rekening mee had gehouden was de ochtendspits... Ach ja, we komen er wel. Helaas bracht deze positieve instelling ons niet heel ver. Want vinden wij de wegwerkzaamheden van de A1 al vervelend, dan wil je momenteel niet in Utah rondrijden...! Ondertussen hebben wij wel mogen genieten van het landschap dat zich langzaam veranderende in de bekende omgeving met de rode rotsen, prachtig!

Om 14:00 hadden we de Fiery Furnace Walk geboekt, dit is een hike die door een ranger wordt begeleid. Naast het feit dat hij degene is die de weg weet, het kan namelijk een doolhof aan rode rotsen zijn, vertelde ranger Nathaniel ook over Arches National Park zelf. In een onze groep (27 man) zaten 4 dove Italianen, waarvan één meneer steeds achterbleef op zijn vrienden. En op zijn zachtst gezegd was hij ook niet heel handig in het hiken. Op een aantal stukken hielp ik hem even, wat er vervolgens voor zorgde dat ik ruim 3 uur deze meneer heb ondersteund. Overal waar ik stond en ging, ging hij met me mee, haha! Ach ja, ook hij heeft vakantie en ik ben blij dat ik heb kunnen helpen. Hij heeft de hele route aangegeven hoe blij hij was met ons! Vervolgens had zijn vriend zich bij ons gevoegd en hij wilde de hele tijd foto's van ons maken. Voor degenen die weten hoe dol ik ben op de camera: zelfs ik had geen zin meer in foto's, hahaha!

Vanavond hebben wij nog even heerlijk gezwommen in het hotel waar wij de komende 3 nachten verblijven; een schitterende lodge in een supermooie omgeving. Genietend van de rode rotsen zijn we in de hot tub bijgekomen van onze hike, als dat niet het toppunt van relaxation is, dan weet ik het ook niet meer!

Foto's van vandaag:















2 opmerkingen:

  1. Wat zijn de foto's weer gaaf! Echt een prachtige omgeving! & haha jullie zien er grappig uit! Dressed for the occasion zo te zien! =P De bandana van Denise staat je goed hoor, Chris hahaha! ;)

    & die laatste foto met dat zwembad: WAUW!

    PS: Guess what! Ik was gister op de Radio! Muhahahahha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt heel mooi uit allemaal!! Oja, 'kleine' Cindy was inderdaad op de radio :-D.

    He Chris, ben jij de nieuwe survival man van discovery ofzo ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen